-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17658 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:40

نماز استسفاء چگونه است؟
نماز استسقاء نمازي است كه موقعي كه باران نباريده باشد، و آب قنات ها و نهرها فرورفته باشد، خوانده مي شود. نماز استسقاء شبيه نماز عيد است و در قنوت هاي آن هر دعايي كافي است و بهتر آن است كه براي طلب باران دعا شود و قبل از آن صلوات فرستاده شود.
اين نماز آدابي هم دارد كه سنّت است. از جمله اينكه مردم سه روز روزه مي گيرند و روزه سوّم براي نماز استسقاء بيرون مي روند و مردم همراه با امام با آرامش و وقار و خشوع و حالت نياز از خداوند به صحرا مي روند و جاي پاكيزه اي را براي نماز انتخاب مي كنند و بهتر است به گونه اي بيرون روند كه باعث جلب رحمت شود; مانند اينكه پابرهنه باشند، از جمله، فقهاء ذكر كرده اند كه پيرمردان و پيرزنان واطفال و چهارپايان را نيز همراه خود ببرند و ميان كودكان و مادرهاي آنان جدايي بيندازند، تا ضجه و گريه بيشتر شود.
نقل شده كه پيامبر هم نماز استسقاء خواندند و علماي اسلامي هم اين نماز را به جا آورده اند; از جمله فقيه بزرگوار مرحوم آقاي حاج سيّدمحمّدتقي خوانساري كه نماز استسقاي ايشان و اجابت آن از ناحيه خداوند، مشهور است.

( بخش پاسخ به سؤالات )


ـ37ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.